Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem strony internetowej www.honoratasadel.pl.
Administrator danych osobowych
1. Administratorem Twoich danych osobowych, w rozumieniu przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”, jest Honorata Sądel prowadząca działalność gospodarczą 1. Kancelaria radcy prawnego Honorata Sądel, 2. Mediator Honorata Sądel z siedzibą w Gdańsku 80-864 przy ul. Nowomiejskiej 3, NIP 5742013762, REGON 389704219, zwana dalej Administratorem.
Dane kontaktowe administratora
2. Możesz się z nami skontaktować:
– pod adresem e-mail: kontakt@honoratasadel.pl
– telefonicznie: +48 502 681 422
– pisemnie, przesyłając korespondencję na adres: ul. Nowomiejska 3, 80-864 Gdańsk
Rodzaj przetwarzanych danych osobowych
3.1 Dane osobowe są zbierane przez Administratora w razie skorzystania z usługi formularza kontaktowego lub/i formularza do rezerwowania terminu konsultacji prawnej. W formularzach podawane są następujące dane osobowe: imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Dane podane w formularzu są przetwarzane po wyrażeniu przez użytkownika zgody na ich wykorzystanie i przetwarzanie.
3.2 Administrator przetwarza również dane osobowe osób korzystających ze strony internetowej, zawarte w tzw. Plikach cookies. Należą do nich: dane o urządzeniu, adres IP komputera klienta, zewnętrzny adres IP dostawcy, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
3.3 W przypadku gdy wskutek zapytania doszło do zawarcia umowy z Kancelarią, dane osobowe będą przetwarzane również w innych celach i na innych podstawach, w tym w szczególności w celu wykonania umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
Cel przetwarzania danych osobowych i okres ich przechowywania
4.1 Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu:
a) zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej,
b) zautomatyzowanego przetwarzania Twoich danych, prowadzenia statystyk i dokonywania analiz, w tym poprzez profilowanie np. na podstawie historii zainteresowań, co pozwoli na dostosowanie ofert do Twoich oczekiwań,
c) udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane za pośrednictwem formularzy.
4.2 W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych, dane osobowe będą przetwarzane również:
a) w celu prawidłowego wykonania umowy – od momentu nawiązania współpracy/podpisania umowy, do momentu jej zakończenia lub rozwiązania (art. 6 ust. 1 lit. b i a RODO),
b) dla celów statystycznych i rozliczeniowych (nałożonych na Administratora przez przepisy prawa); prowadzenie dokumentacji wymaganej przez przepisy prawa, w tym stosownych dokumentów księgowych, jak również przekazywanie osobom, których danych są przetwarzane, stosownych potwierdzeń wykonania usług (w tym faktury i rachunku art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości),
e) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami z tytułu zawartych umów – do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub roszczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych albo do momentu wniesienia sprzeciwu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
4.3 Administrator może przekazywać Twoje dane osobowe podmiotom przetwarzającym je na jego zlecenie, tzw. odbiorcom danych, są to podmioty uczestniczące w realizowaniu umów (podwykonawcy, podmioty świadczące usługi pocztowe i kurierskie, firmy zajmujące się rozliczaniem transakcji online), podmioty zajmujące się obsługą informatyczną, prowadzeniem strony i udostępniające Administratorowi narzędzia informatyczne, pośredniczące w realizowaniu akcji marketingowych, a także świadczące usługi doradcze (np. księgowe, prawne).
4.4 Jeżeli Administrator będzie przekazywać Twoje dane podmiotom mającym siedzibę w państwach znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, będzie wymagać, aby podmioty te gwarantowały wysoki stopień ochrony danych osobowych, spełnienie europejskich norm ochrony danych i by zawarły stosowne umowy bazujące na wzorcowych klauzulach umownych w przedmiocie ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską.
4.5 W zależności od przypadku, Administrator przetwarza Twoje dane osobowe w związku z korzystaniem z usług Administratora przez czas niezbędny do ich zrealizowania (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i e RODO); bądź na czas niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – do czasu przedawnienia roszczeń (dotyczy to również usług świadczonych nieodpłatnie) albo do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu:
a) dane osobowe zebrane w związku z korzystaniem ze strony internetowej będą przetwarzane przez czas korzystania ze strony oraz przez czas przechowywania plików cookies zebranych w urządzeniu końcowym,
b) dane osobowe przekazane w związku z wypełnieniem formularza znajdującego się na stronie internetowej, będą przetwarzane do czasu zarchiwizowania korespondencji mailowej,
c) dane osobowe wykorzystywane do celów analitycznych lub statystycznych będą przechowywane przez okres do 12 miesięcy,
d) w pozostałych przypadkach Twoje dane są przetwarzane do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu lub do chwili ich wcześniejszego usunięcia przez Administratora. Część danych może być przechowywana dłużej, do czasu istnienia obowiązku prawnego, np. w związku z koniecznością dokumentowania transakcji (jak dane w fakturach, czy rachunkach) lub dla celów archiwalnych, w tym dla umożliwienia kontroli spełnienia nałożonych na Administratora przez organy publiczne.
4.6 Jeśli wyrazisz zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych, będą one przetwarzane przez czas posiadania przez Administratora produktów i usług do Ciebie skierowanych albo do czasu wycofania zgody.
4.7 Przekazane przez Ciebie dane będą poddawane okresowemu sprawdzaniu pod kątem ich aktualności, a w razie stwierdzenia, że są nieaktualne, będą przez Administratora aktualizowane lub usuwane.
4.8 Przekazanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolnie. Administrator nie zobowiązuje do podania mu jakichkolwiek danych, ich podanie nie jest też obowiązkiem ustawowym. Ich przekazanie może być jednak niezbędne dla realizacji umów (w tym postanowień regulaminów), które zawierasz z Administratorem (np. usług świadczonych drogą elektroniczną), a także do realizacji przysługujących Ci uprawnień. Brak podania danych skutkować może m.in. niemożliwością wykonania umowy, w tym skorzystania z usług Administratora. Wyjątkiem są dane, których podanie wynika z regulacji prawnych i jest niezbędne np. ze względów podatkowych lub innych, rozliczeniowych, wówczas Administrator może wymagać ich podania.
Przysługujące Ci prawa
5.1 Wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych oraz zakres tego przetwarzania nastąpi poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu dostępnym na stronie internetowej.
5.2 Masz prawo:
– dostępu do treści swoich danych osobowych, sprostowania, korekty, uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania lub ich usunięcia oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych/ wycofania zgody na ich przetwarzanie;
– do przenoszenia danych osobowych, które dostarczył_ś i przekazania ich innemu administratorowi;
– w przypadku przetwarzania danych w celu prowadzenia działań marketingu bezpośredniego, możesz wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania w dowolnym momencie;
– do wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza RODO.
5.3 W celu skorzystania z uprawnień, o których mowa w powyższym punkcie możesz skontaktować się z nami w dowolnej formie, wskazanej w pkt. 2 niniejszej Polityki.
5.4 Administrator jest zobowiązany do przekazywania Twoich danych osobowych na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym na żądanie uprawnionych sądów, organów i instytucji.
Środki techniczne stosowane w celu ochrony danych osobowych
6. Administrator zapobiega pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione Twoich danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną poprzez zastosowanie następujących środków technicznych:
- zastosowanie środków kryptograficznej ochrony wobec Twoich danych wykorzystywanych do uwierzytelnienia, które są przesyłane w sieci publicznej.
- zastosowanie oprogramowania umożliwiającego kontrolę przepływu informacji pomiędzy systemem informatycznym Administratora, a siecią publiczną oraz kontrolę działań inicjowanych z sieci publicznej i systemu informatycznego Administratora.
Polityka zarządzania plikami cookies
7.1 Strona internetowa znajdująca się pod adresem www.honoratasadel.pl nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki te (tzw. ciasteczka), wykorzystywane są przez prawie każdą stronę, a stanowią niewielkie pliki (dane informatyczne), które są przechowywane na Pani/Pana urządzeniu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Tworzone są przez Twoją przeglądarkę internetową z każdą wizytą na stronie. Część z nich może pozostać na urządzeniu również po zamknięciu przeglądarki. Zawierają one zazwyczaj adres strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz unikalny numer. Przy następnej wizycie z tego samego urządzenia przeglądarka może sprawdzić, czy na urządzeniu zapisany jest odpowiedni plik cookie czyli rozpoznać, czy odwiedził_ś już te stronę wcześniej i dopasować prezentowaną treść do Twoich potrzeb.
7.2 Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator powyższej strony internetowej. Żadne pliki cookies wykorzystywane przez naszą stronę nie gromadzą informacji umożliwiających ustalenie tożsamości.
7.3 Pliki cookies są wykorzystywane przez naszą stronę w celu rozpoznania użytkownika, który już wcześniej odwiedzał serwis internetowy i dostosowania zawartości oraz treści stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika i optymalizacji użyteczności serwisu, realizacji procesów niezbędnych do prawidłowego działania wszystkich funkcji serwisu internetowego, zapewnienia niezawodności strony i bezpieczeństwa przetwarzanych danych.
7.4 Możesz zmieniać sposób korzystania z plików cookie przez przeglądarkę, a także blokować lub usuwać te, które są dotychczas zapisane. W tym celu należy zmienić ustawienia przeglądarki. Zapisane już na urządzeniu przez przeglądarkę pliki cookie można z łatwością usunąć, jednak może to spowodować, że niektóre funkcje usługi serwisów internetowych nie będą poprawnie działać poprawnie.
Jeśli coś jest niejasne, albo masz pytania, skontaktuj się ze mną.